27 Kasım 2015 Cuma

BESLENME PART 2 (Cilt için beslenme)




Merhaba bir beslenme yazısı ile yine birlikteyiz. Diğer yazımın devamı niteliğinde yazacağım. Eğer güzel bir cilde sahip olmak istiyorsanız aşağıdaki yiyecekler bunun için yaratılmış:

Yapmanız gerekenlerin en başında su içmek geliyor. Ne kadar miktar su içtiğiniz önemli değil önemli olan günde 1 litreden fazlasını içmeniz. Vücudumuzun %70’i sudan oluşurken vücudu sudan mahrum bırakmak pek anlamsız. 1,5 litre sudan sonrasında aynaya baktığınızda cildinizde ki değişimi göreceksiniz. Su içmekten asla vazgeçmeyin ve mümkünse soğuk olmayan su tercih edin. Suyunuza limon katarak alkali su elde edebilirsiniz. Vücutta ki toksinleri atmaya yardımcı olur ve metabolizmayı hızlandırır. Özellikle de sabah kalktığınızda içtiğiniz 1-2 bardak su bütün gün enerjik olmanızı sağlar.









Yeşil Çay hakkında çok şey duymuşsunuzdur.  Yeşil çayın yararları saymakla bitmez; ödem atıcı, bağırsakları çalıştırıcı ve cilde yararı ile biliniyor. Günde bir bardak içmeniz yeterli çünkü fazlası bağırsaklarınızı bozabilir.  Ve yeşil çay vücudunuzdaki su atımını sağladığı için içmeden öncesinde ve sonrasında bol bol su içmelisiniz ki vücut su kaybı yaşamasın.  Yeşil çay spordan önce içilirse metabolizma hızınızı bir tık yükseltir ve ağırlıkları daha rahat kaldırmanıza yardımcı olur. Yağ yakımını kolaylaştırıcı özelliği de onu daha cazip hale getiriyor. 







 Çikolatadan hangi bayan vazgeçebilir ki. Ben tatlı hiç sevmem ama bitter çikolataya bayılırım. Tatlı krizinizi günde 2 kare bitter çikolata ile yenebilirsiniz. Ama %70-%80 kakao olması şartıyla. Kakao cilt için ve aynı zamanda beynimizin çalışması açısından yararlı besinlerden biridir. Her gün mutlaka 2 kare şeklinde bir ara öğün yapabilirsiniz.








Çantanızda mutlaka bulundurmanız gereken ara öğün yapabileceğiniz yemek yemeye vaktiniz olmadığında atıştırabileceğiniz besinlerdir. Bilin bakalım nedir? Kuruyemişler! omega-3 bakımından zengin olmaları bir yana beynimizi çalıştırırlar. Bunların en başını çeken ise ceviz ve bademdir. Beynimizin günlük işlevlerini yerine getirebilmesi açısından ihtiyaç duyduğu iki şey vardır ; su ve omega-3. Badem cilt sağlımız açısından yararlıyken ceviz her gün tüketmemiz gereken bir besin. Ama mümkünse bunları iç olarak almayalım çünkü kabuğundan çıkmış olan kuruyemişler küflenmesin diye ilaç sıkılmaktadır. Ve ilaç bizim için o an zararlı olmayabilir ama yıllar sonra etkileri bizim için sorun olabilir. O yüzden pazardan kabuklu ceviz, badem ve fıstık alarak evde kendi yöntemlerinizle kırabilirsiniz. Ben eskiden cevizden nefret ederdim ama inanın evde kendi kırdığız o organik cevizin tadına doyulmuyor. Her şeyin tazesi güzel









Yapmanız gerekenler biri ise bol bol ev yoğurdu yemek ve süt içmek. Bunu düzenli olarak yapmanız hem geleceğe yatırım (kemik erimesi açısından) hem de cildiniz için yararlı. 







Mümkünse hazır süt tozlarından vs den uzak durun evde kendiniz gerçek süt ile yapın kahvenizi.






A ve D vitaminleri ağırlıklı beslenmeye çalışın bunların eksikliği sivilce yapar





Biliyorsunuz yiyecekleri denetimden geçiren organımız Karaciğer ve bu organı nasıl beslerseniz cildiniz o hale bürünüyor. Karaciğere zarar verdiğiniz her an cildinize de zarar vermiş oluyorsunuz. O yüzden önce vücudumuzu tanıyarak nelere ihtiyaç duyduğu tespit ettikten sonra yaşamak hayatınızı kolaylaştıracaktır.  


12 Kasım 2015 Perşembe

BESLENME Part 1



Gittiğim spor salonlarında vs. de duyduğum yanlışları, soruları genel olarak toplayarak yazmak istedim. Genelde nasıl beslendiğim ve neler yaptığım soruluyor. Bende paylaşmak istiyorum. Bu konuda bir eğitimim yok. Kendime uyguladığım için ve spor yapmaya başladığımdan beri bu konuyu detaylı olarak her gün araştırdığım için ve spor yapmaya başladığımdan beri ciddi anlamda sağlıklı beslenme ile ilgileniyorum. Önceden aldığım yiyeceklerin içeriklerine bakmazken şimdi her şeyin içeriğine bakıyorum. Kalorisini çok umursamıyorum çünkü benim kilomda bir insanın kalori hesabı yapmasına gerek yok zaten ben tamamen kas yapmak fit bir vücut için uğraşıyorum. Öncelikle kısa kısa neler yaptığımı anlatayım.



 Ben karbonhidratı az proteini çok besinler tüketiyorum. çünkü kas yaparken kilo alıp yağ bağlamakta istemiyorum. Önemli olan yaptığım kasların gözükmesi. Karbonhidratlar hepimizin evinde olan vazgeçilmez makarna, pilav, erişte, ekmek gibi yiyecekler. Şimdi burada dikkat edilmesi gereken tek bir şey var; beyaz olan hamur işi şeyleri yememek. Bunlar glisemik indeksi düşük yiyeceklerdir. Kan şekerini aniden yükseltip aniden düşürdükleri için halsizlik yaparlar ve vücudunuza zarar verirler. Ben yemeği ekmekle yemeyi sevmediğim için ekmeği genelde sabahları yiyorum sadece. Çavdarlı ekmek tüketiyorum.


 Makarna veya pilavı ise antrenman öncesi ve sonrası olmak üzere günde 2 kere tüketiyorum. Eğer imkanınız varsa makarnayı kepekli alabilirsiniz. Bulguru da aynı şekilde kepekli tüketmek daha yararlı. Bulgur pilavı aynı zamanda protein kaynağıdır. Kaliteli karbonhidratlardan en önemlisidir. Vücudun yeterli enerji üretebilmesi için karbonhidrat şarttır. Çünkü karbonhidrat vücudumuzda enerji olarak kullanılır. Eğer yağ yakmak ve kilo vermek istiyorsanız karbonhidratı az tüketmelisiniz. Vücudumuzun Proteini sindirmesi ve parçalaması için çok enerji sarf ettiği için yağ yakımını hızlandırır. Bu yüzden diyet yapan insanlara doktorlar salatayla beraber kırmızı et veya tavuk, balık yemelerini söylerler. Tabi yağsız olması şartıyla. Pişirme tekniği önemli. Eğer et, balık, tavuk yiyemiyorsanız yada evinizde bulunmuyorsa baklagillerden de sağlayabilirsiniz. Kuru fasulye, mercimek, barbunya vs. 



Spor salonunda bir kız spordan sonra eve gittiğinde hiç bir şey yemediğini söylemişti. Mesela bu vücudunuzu strese sokar yapılacak en kötü davranış vücudunuzu aç bırakmaktır. Kilolu bir arkadaştı ve kilo vermek için geliyordu spora, ona söylediğim şey şuydu spordan sonra hiç bir şey yemek istemesen bile bir tane elma yemen senin için yararlıdır. Çünkü spordan sonra vücut enerji ister karbonhidrat ister. Elma Glisemik indeksi düşük bir karbonhidrattır ve spordan sonrada vücudun istediği şekeri ve karbonhidratı sağlar. Hiç bir şey yememekten iyidir. 


Ben çevremde çok duyuyorum sizde duyuyorsunuzdur. "Su içsem yarıyor." Ve bu insanların yaşam tarzlarını beslenme şekillerini sorduklarımda hep bir düzensiz beslenme görüyorum. Günün en önemli öğünü kahvaltıdır. 8 saat uyuduktan sonra vücut bütün gece kendini onarmış ve enerji harcamıştır. Az uyuduğunuz günler vücut daha çok enerji harcar bu yüzden daha çok besine ihtiyaç duyarsınız bu yüzden uykusuz kalmamaya çalışmalısınız. Bu yüzden sabah kalktığımızda 1 saat içinde kahvaltı yapmamız gerekir. Eğer vücudu aç bırakırsanız (bütün öğünler için geçerli) vücudu strese sokarsınız ve atladığınız o öğünlerden sonra yediğiniz her şeyi vücut; bir daha besin alamayacağım psikolojisi ile aldığı besinin bir kısmını depolar. Bunu her gün tekrarladığınızı düşünün ve vücudun her gün bu eylemi gerçekleştirdiğini. Sonuç : İstenmeyen Kilolar. Ben sabahları canım bir şey yemek istemese bile yaptığım iki şey var. Bir dilim Çavdar ekmeği ile peynir yada o anda canım ne çekiyorsa onu yiyorum ve üstüne bir bardak ılık süt içiyorum. Aslında her sabah tekrarladığım tek rutin bir tane haşlanmış yumurta ve bir bardak ılık süt. 




En sağlıklı beslenme şekli. Kahvaltıyı asla atlamıyorum. Aç kalmamaya çalışıyorum ve öğünlerim arasında 3-4 saatten fazla boşluk bırakmıyorum. 3 tane ana öğününüzü kesinlikle yemeniz gerekir. 


Çok sıkmak istemiyorum uzun yazıları herkes okumak istemeyebilir bu yüzden arkası yarın :)